انتقاد از عدم انتقال زندان و آزادسازی کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان

انتقاد از عدم انتقال زندان و آزادسازی کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان
انتقاد از عدم انتقال زندان و آزادسازی کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان

سیدمسعود سیادتی همزمان با روز شوراها در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: من به عنوان یکی از مسوولان شهری گواهی می‌دهم که همه مسوولان استان و از جمله استاندار سمنان، فرماندار، اداره کل میراث فرهنگی، راه و شهرسازی و…دیگر دستگاه‌های مسوول همه تلاش خود برای انتقال این زندان به کار بسته‌ و همه نوع همکاری را کرده‌اند اما متاسفانه تاکنون زندان از مرکز شهر منتقل نشده است.

رئیس پارلمان شهری سمنان در پاسخ به این پرسش ایسنا که چرا دو طرح انتقال زندان و طرح امامزاده یحیی(ع) سمنان به عنوان دو مطالبه جدی شهروندان سمنانی با وجود وعده‌های بسیار همچنان اجرایی نشده خاطرنشان کرد: همه مسوولان استان همه نوع همکاری را برای انتقال زندان و آزادسازی این بنای تاریخی شهر سمنان به کار بردند اما متاسفانه تاکنون این امر عملی نشده است.

وی با بیان اینکه آخرین مورد مطرح شده برای انتقال زندان بحث آب و هوا بوده که آن نیز مرتفع شده افزود: پروژه زندان جدید سمنان تکمیل و آماده شده و شرایط انتقال زندانیان فراهم است و از همین رو از نظر من اقامت و ماندن بیش از این اداره کل زندان‌ها در این بنای تاریخی، حق‌الناس است.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان با اشاره به لزوم دور بودن زندان از شهر از مسوولان این اداره کل درخواست کرد: با انتقال زندانیان به زندان جدید و کمک به آزادسازی این کاروانسرا زمینه استفاده مردم از این ظرفیت مهم تاریخی و گردشگری را فراهم کنند.

سیادتی همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص چرایی عدم اجرای طرح امامزاده یحیی گفت: بنده هم معتقدم که طرح محور امامزاده یحیی(ع) عقب است اما متاسفانه در این طرح نیز برخی مانع‌تراشی‌ها وجود دارد که اگر برداشته شود پیش‌بینی ما این است که این طرح مهم یک ساله تکمیل می‌شود.

وی وجود متولی دوگانه در امامزاده یحیی را یکی از مشکلات و موانع اجرای طرح ارزیابی کرد و گفت: در این طرح با دوگانه اداره کل اوقاف و میراث فرهنگی روبرو هستیم. شهرداری سمنان همیشه در این طرح پای کار بوده و چنانچه موانع نیز برداشته شود، همچنان پای کار خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان با بیان اینکه شورا و شهرداری در حوزه میراث فرهنگی بیش از توان خود به وظایفش عمل کرده افزود: در هر صورت ما نیز قبول داریم که محور امامزاده یحیی(ع) به عنوان یک ظرفیت مهم گردشگری مذهبی عقب است و باید برای اجرای آن همه مسوولان ذی‌ربط پای کار بیایند.
وی با انتقاد از عدم تصویب طرح در وزارت میراث فرهنگی گفت: این درحالی است که طرح ابتدا به تایید مشاوران میراث فرهنگی رسیده است.

انتهای پیام

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *