امکانات دانشگاه فرهنگیان با رسالت آن همخوانی ندارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان  پیش از این شعبات استانی این بنیاد در ۶ استان خوزستان، گلستان، سیستان و بلوچستان، اصفهان، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شده بود و امروز با حضور مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان کشور شعبه استانی این بنیاد در سمنان نیز افتتاح شد.

حمیدرضا کریم رئیس دانشگاه فرهنگیان استان سمنان با اذعان به اینکه این دانشگاه وظیفه کادرسازی و تربیت معلم را در سراسر کشور به عهده دارد گفت: رسالت تربیت معلم در کشورمان تنها محدود به دو دانشگاه تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان است.

وی با بیان اینکه دانشگاه تربیت معلم تنها به تربیت معلم در رشته‌های فنی می‌پردازد افزود: اکثر قریب به اتفاق معلمان کشور از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل می‌شوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان سمنان با ابراز نگرانی از وضعیت تامین معلمان مدارس در سال‌های آتی گفت: طی ۱۰ سال آینده ۷۰۰ هزار معلم در کشور بازنشسته خواهند شد و دانشگاه فرهنگیان باید در این بازه زمانی معلمانی برای جایگزینی این تعداد تربیت کند.

دکتر کریم با بیان اینکه بهترین راه آموزش، تربیت تخصصی معلمان است خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان وظیفه تربیت تخصصی معلمان را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه این دانشگاه رسالت بزرگی دارد ادامه داد: امکانات، فضای کالبدی، ساختمان‌ها و زیرساخت‌های دانشگاه فرهنگیان به هیچ عنوان با رسالت بزرگی که بر عهده این دانشگاه است، همخوانی ندارد

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان سمنان بر ضرورت کمک به این دانشگاه تاکید کرد و گفت: راه‌اندازی بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان گام مهمی در کمک به این دانشگاه مهم در سطح کشور است.

وی با اشاره به برنامه دولت برای ایجاد ۳۱ دانشگاه جامع فرهنگیان در ۳۱ استان کشور اضافه کرد: در استان سمنان زمینی در جنب دانشگاه سمنان به این امر اختصاص یافته و ما با تملک زمین، کار راه‌اندازی این دانشگاه را با ایجاد پردیس خواهران دانشگاه آغاز کردیم که می‌طلبد دستگاه های اجرایی استان ما را یاری کنند.

کریم از وجود دو پردیس خواهران و برادران در دانشگاه فرهنگیان سمنان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر۴۴۹ دانشجو در پردیس خواهران استان سمنان و ۳۲۵ دانشجو-معلم در پردیس برادران مشغول تحصیل هستند.

انتخابات هیات امنای بنیاد خیرین دانشگاه فرهنگیان استان سمنان، فیض الله خلیلی ، سید مسعود سیادتی ، محسن پور فخار، علی خیر الدین و عباس آل بویه به‌عنوان اعضای اصلی و محمد رضا جهان و احترام اردستانی به‌عنوان اعضای علی البدل و همچنین حسن محمودی به عنوان بازرس اصلی و ابراهیم حیدری لقب به‌عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.

۴۶


منتشر شده

در

سمنان

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *