امضای تفاهم نامه احداث قطار حومه ای اراک به مهاجران و شهر جدید امیرکبیر

امضای تفاهم نامه احداث قطار حومه ای اراک به مهاجران و شهر جدید امیرکبیر

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در آیین امضای این تفاهم نامه که بین شرکت عمران شهرهای جدید ، راه آهن جمهوری اسلامی و استانداری مرکزی منعقد شد ، این تفاهم نامه را سومین مورد در کشور عنوان کرد و گفت : خوشبختانه استان مرکزی توانسته است به عنوان یکی از اولین استان های کشور ، سیاست توسعه قطارهای حومه ای را اجرا کند که نشانه درایت مسئولان و مدیران مربوطه در این استان می باشد.
طاهرخانی ضمن تاکید بر انجام اقدامات و پیگیری لازم برای تسریع اجرایی شدن این تفاهم نامه بیان کرد : یکی از سیاست های ما در توسعه شهرهای جدید در کشور ، حمل و نقل ایمن و مطمئن با شهرهای مادر است که در اولویت قرار دارد و توسعه ایستگاه های راه آهن با محوریت خدمات شهری برای رفع مشکلات شهرهای بزرگ ضرورت دارد.
وی از جمله مزایای اجرای طرح های احداث قطار شهری را کاهش آلودگی هوا ، صرفه جویی در مصرف انرژی ، کاهش خسارات ناشی از تصادفات رانندگی و ایجاد جذابیت برای اسکان در شهرهای جدید برشمرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی نیز در این مراسم ، به ایجاد ظرفیت های مناسب در این دو محور استان و قرار گرفتن ایستگاه راه آهن مرکزی شهر اشاره کرد و افزود : خوشبختانه شخص وزیر محترم نیز از امضای این تفاهم نامه که منطبق بر سیاست اولویت دار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ایجاد و توسعه قطارهای حومه ای است ، استقبال بسیار خوبی داشته اند.
مهدی زندیه وکیلی بیان کرد : عبور شبکه ریل سراسری از داخل محدوده و حریم شهر جدید امیرکبیر ، یکی از زیرساخت های مناسب برای راه اندازی قطار حومه ای است و همچنین در شهر جدید مهاجران نیز با احداث ۱۲ کیلومتر خط این امکان فراهم خواهد شد.
وی با بیان اینکه طبق توافقات انجام شده ، تامین منابع مالی اجرای این طرح به عهده دو شرکت راه آهن جمهوری اسلامی و شهرهای جدید کشور است و توسط شرکت راه آهن مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت ، ادامه داد : با توجه به اینکه در دو طرح جامع گذشته شهر اراک ، محدوده شهر افزایشی نداشته است و سرریز جمعیت در شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران پیش بینی شده ، اجرای پروژه قطار شهری می تواند بسیار موثر باشد.

۴۶

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

مرکزی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *