اقدامات سازمان پدافند برای رفع تهدیدات کشور بررسی شد

ابوالفضل عمویی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: این جلسه با حضور غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل برگزار شد و درباره مجموعه اقدامات غیرنظامی در جهت مصون سازی کشور از تهدیدات مختلف و اقدامات سازمان پدافند غیرعامل در این باره بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

وی بیان کرد: رئیس سازمان پدافند غیرعامل در این جلسه اشاره ای به تهدیدات علیه حوزه های مختلف کشور مانند حوزه های زیرساختی، سایبری، ایمنی و عمرانی کرد و در ادامه اقدامات این سازمان در حوزه های مختلف چون پدافند سایبری، زیستی، شیمیایی، پرتویی و کالبدی را تشریح کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: طبق گزارش رئیس سازمان پدافند غیرعامل، در همه این حوزه ها قرارگاه‌های مرتبط در کشور شکل گرفته و اقداماتی برای مواجهه با آسیب پذیری ها صورت گرفته است.

عمویی گفت: با این حال همچنان تهدیدات دیگری باقی است که رفع این تهدیدات نیازمند تقویت جایگاه قانونی سازمان پدافند غیرعامل است.

وی افزود: اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس هم در این جلسه ضمن طرح دیدگاه‌های خود، از اقدامات سازمان پدافند غیرعامل در مواجهه با تهدیدات حمایت کردند و بر ضرورت تصویب سریعتر اساسنامه این سازمان تاکید شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: در این جلسه تاکید شد که ما نیازمند یک قانون جامع در حوزه پدافند غیرعامل هستیم تا نهادهای مختلف را موظف به انجام اقداماتی مبنی بر کاهش تهدیدات و آسیب های مختلف کشور کند.

منبع : مهرنیوز


منتشر شده

در

اخبار سیاسی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *