افزایش ۷۷ درصدی ذخیره آب سد سفیدرود

به گزارش خبرنگار مهر، وحید خرمی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه‌ای با اشاره به وضعیت آب ذخیره شده پشت سد سفیدرود، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۷۹ میلیون مترمکعب آب پشت سد سفیدرود جمع شده است.

وی با بیان اینکه این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۷ درصد افزایش یافته است، گفت: در سال در تا این زمان ۲۷۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد ذخیره شده بود.

خرمی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ورودی آب سد ۴۱ متر مکعب بر ثانیه و خروجی آن ۶ متر مکعب بر ثانیه است، ادامه داد: برای پیشگیری از سیلاب احتمالی ۵۴ درصد ظرفیت سد سفیدرود خالی است.

وی با اشاره به وضعیت سدآیت الله بهجت شهر بیجار و با بیان اینکه حجم آب ذخیره شده پشت مخزن  این سد ۸۲ میلیون مترمکعب است، گفت: دبی آب ورودی  به این ۱۸متر مکعب بر ثانیه و خروجی آن را  ۶.۶ متر مکعب بر ثانیه است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان گنجایش سد آیت الله بهجت شهر بیجار را ۱۰۵میلیون مترمکعب عنوان و بیان کرد: تاکنون ۸۰ درصد ظرفیت سد پر شده است و ۲۰ درصد ظرفیت آن نیز برای کنترل سیلاب های احتمالی خالی است.

وی با اشاره به اینکه در بازه زمانی ۲۳ تا ۲۷ آبان ماه متوسط بارش‌ها در گیلان ۸۱.۶ میلیمتر بوده است، گفت: بیشترین بارش‌ها به ترتیب در قلعه رودخان، رضوانشهر و ماسال گزارش شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با اشاره به الگوهای بارش در این استان، تأکید کرد: پیش بینی می شود برای نخستین بار از زمان احداث سدآیت الله بهجت تاکنون، در ماه‌های آتی شاهد سرریز این سد مخزنی باشیم.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *