افزایش ۵۰ درصدی درآمد مالیاتی کشور طی ۷ ماهه سال جاری

به گزارش خبرنگار مهر، الیاس حضرتی ظهر امروز چهارشنبه در بیست و پنجمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی در تبریز با تاکید بر اینکه باید نگاه ویژه ای به اقتصاد بدون نفت داشته باشیم، ادامه داد: اقتصاد کشور مراحل سختی را طی می‌کند و یک فرصت بی‌نظیر تاریخی برای رونق صادرات غیرنفتی پیش آمده که نباید این فرصت را از دست داد.

وی با اشاره به اینکه کاهش و قطع وابستگی بودجه جاری به نفت باید پیگیری شود، گفت: در استراتژی جدید کشور برای به حداکثر رساندن استحکام داخلی، مستحکم کردن پایه‌های اقتصادی و رفع اختلافات داخلی و رونق تولید و صادرات موفقیت های خوبی داریم ولی در این بخش بیش از این‌ها تلاش نیاز داریم.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه بی‌تدبیری‌ها و مشکلات درونی مشکلات مختلفی برای مردم به وجود آورده است، گفت: باید در این خصوص از ظرفیت فعالان اقتصادی استفاده کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه آذربایجان شرقی ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی دارد، گفت: از این توانمندی ها نیز برای توسعه و پیشرفت منطقه باید استفاده کرد.

حضرتی سپس با اشاره به درآمدهای مالیاتی در کشور گفت: ۸۵ درصد از مالیات کشور را سه درصد از مودیان می‌پردازند. فعالان اقتصادی با شرایط روز هماهنگ شده‌اند و صادرات ما هم وضعیت نسبی و مطلوبی دارد.

وی افزود: ۱۲۷ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی داریم و در مقابل هزینه‌های جاری کشور بیش از ۳۲۰ هزار میلیارد تومان است.

گفتنی است بیست و پنجمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور با حضور فعالان صنعتی و اقتصادی کشورمان و پنج کشور ترکیه، جمهوری آذربایجان، عراق، افغانستان و پاکستان امروز در تبریز برگزار شد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *