افزایش ۴ برابری ماموریت‌های اورژانس کرمانشاه با شیوع کرونا

افزایش ۴ برابری ماموریت‌های اورژانس کرمانشاه با شیوع کرونا

دکتر صائب مدرسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حال حاضر در هر شهرستان یک دستگاه آمبولانس و در شهرستان کرمانشاه چهار دستگاه برای انتقال بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا به مراکز درمانی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون شمار مأموریت‌ها سه تا ۴ برابر افزایش یافته است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: البته نسبت به روزهای نخست شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش در تعداد مأموریت‌ها هستیم.

 

افزایش ۴ برابری ماموریت‌های اورژانس کرمانشاه با شیوع کرونا

 

این مسئول خاطر نشان کرد: همواره خطوط ۱۱۵ اشغال است و شمار تماس‌های برقرار شده با این سامانه چندین برابر افزایش یافته است در حالی که مردم باید در موارد ضروری با سامانه ۱۱۵ تماس برقرار کنند.

وی بیان داشت: در صورت گزارش علائمی نظیر تب، سرفه‌های خشک و تنگی نفس هنگام برقراری تماس با سامانه ۱۱۵ اعزام آمبولانس انجام می‌شود.

مدرسی خاطر نشان کرد: تمام نیروهای عملیاتی و ستادی اورژانس‌های پیش بیمارستانی همچنان در آماده باش کامل هستند.

وی تصریح کرد: بیشترین بیماران مشکوک یا مبتلا به کرونا که به مراکز درمانی انتقال داده شدند را بیماران دارای بیماری‌های زمینه‌ای و افراد کهنسال تشکیل داده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه افزود: بیماران مبتلا به کرونا به ۲ مرکز فارابی و گلستان در کرمانشاه انتقال داده می‌شوند.

این مسئول عنوان کرد: یک مرکز ۱۶ ساعته در هر یک از شهرستان‌های استان و سه مرکز واقع در مرکز بهداشت جعفر آباد، مرکز بهداشت شهرک امام (ره) واقع دولت آباد و درمانگاه ثامن الائمه (ع) شهرک مسکن در شهرستان کرمانشاه به صورت سرپایی نسبت به ارائه خدمات به بیماران مشکوک به کرونا اقدام می‌کنند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *