اعلام آماده باش مدیریت بحران برای هجوم ملخ‌ها

محمد فرید لطیفی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تدابیر سازمان مدیریت بحران برای مواجهه با هجوم ملخ‌ها به کشور اظهار کرد: سازمان مدیریت بحران کشور به عنوان سازمان کمک کننده به سازمان حفظ نباتات در مورد هجوم ملخ‌ها حضور داشته و در استان‌هایی که هجوم ملخ در آن وجود دارد به مدیران کل بحران استان و استانداری‌ها آماده باش لازم را ارائه کرده‌اند.

لطیفی با بیان اینکه نقشه حرکت ملخ‌ها لحظه به لحظه و حتی قبل از ورودشان به کشور رصد می‌شود گفت: برابر اطلاعات ما میزان هجوم ملخ‌ها در مقایسه با هجوم قبلی‌شان که در اوایل امسال رخ داد حدود سه برابر افزایش یافته است اما آماده باش ما نیز افزایش یافته است. اواخر دی ماه امسال دولت ۲۰ میلیارد تومان را برای مقابله با ملخ‌ها اختصاص داد و علاوه بر آن سازمان مدیریت بحران کشور پیشتر مبالغ اعتباری را برای خرید ماشین آلات و دستگاه‌های سم پاش و همچنین تجهیز پایگاه‌ها در اختیار سازمان حفظ نباتات قرار داده است.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در حال حاضر استان بوشهر متاثر از هجوم ملخ‌هاست، گفت: البته استان‌های همجوار آن نیز تا حدودی تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. در همین راستا نیز سازمان مدیریت بحران کشور به استان‌های جنوب و جنوب شرق کشورمان آماده باش لازم را اعلام کرده است.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور از سم پاشی ۸۷۵ هکتار از اراضی در استان بوشهر برای مقابله با ملخ‌ها نیز خبر داد و گفت: همچنان مقابله با ملخ‌ها در کشور ادامه دارد. چرا که با توجه به شرایط اقلیمی شیوه تکثیر این ملخ‌ها نیز متفاوت بوده است و ممکن است افزایش یا کاهش پیدا کند. در این زمینه آماده باش سازمان‌ها ادامه دارد.

انتهای پیام

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *