استفاده از فضای مجازی در اجرای برنامه های فرهنگسرای المهدی کاشان

استفاده از فضای مجازی در اجرای برنامه های فرهنگسرای المهدی کاشان

 

محمدرضا گلسرخی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و شهر کاشان اظهار داشت: بنا به دستورالعمل ابلاغ شده برنامه‌های مناسبتی فرهنگسرای المهدی (عج) در ماه مبارک رمضان امسال به صورت غیرحضوری و در بستر فضای مجازی انجام می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین مردم به خصوص کودکان در دوران قرنطینه خانگی ناشی از شیوع کرونا در کشور ابراز داشت: یکی از برنامه‌های این فرهنگسرا راه اندازی پویش «بهترین دوست من» است که در قالب این پویش کودکان کتاب مورد علاقه خود را به دیگر کودکان خانواده‌های کاشانی معرفی می‌کنند تا آنها هم از لذت مطالعه بهره مند شوند.

برگزاری ویژه برنامه «بیسکوئید» ویژه ایام قرنطینه خانگی خانواده‌های کاشانی

مدیر فرهنگسرای المهدی (عج) کاشان همچنین از برگزاری ویژه برنامه «بیسکوئید» ویژه ایام قرنطینه خانگی خانواده‌های کاشانی در این فرهنگسرا خبر داد و تصریح کرد: در قالب این برنامه آموزش‌های مجازی هنرهای خانگی در حوزه‌های مختلف ویژه شهروندان ارائه می‌شود تا شیرینی آموزش به جامعه هدف منتقل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی بیان داشت: به این منظور کارگاه‌های مجازی آموزشی در حوزه‌های مختلف سلامت، خانواده، روانشناسی، بازی درمانی، تربیت کودک و غیره برگزار می‌شود.

گلسرخی همچنین با بیان اینکه یکی از مهمترین مؤلفه‌های مراقبت از بهداشت روانی افراد و خانواده‌ها در ایام شیوع کرونا انتقال اخبار و تحلیل‌های صحیح از این بیماری است، اضافه کرد: به این منظور تصمیم گرفتیم اخبار صحیح کرونایی به همراه بخش‌های مختلف دیگری از جمله یادداشت‌های کرونایی و بخش پرسش و پاسخ‌های کرونایی را با استفاده از منابع معتبر و صحیح اخبار داخلی و خارجی و بر اساس آخرین یافته‌های علمی اثبات شده در صفحات مجازی فرهنگسرا انتشار دهیم.

لزوم تحرک و ورزش در ایام قرنطینه

وی با اشاره به توصیه کارشناسان درباره لزوم تحرک و ورزش در ایام قرنطینه گفت: به این منظور بخش ویژه «ورزش در منزل» با همکاری اداره ورزش سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان به منظور آموزش ورزش و نرمش‌های خانگی در ایام قرنطینه در بستر فضای مجازی راه اندازی شده است.

مدیر فرهنگسرای المهدی (عج) همچنین از راه اندازی بخش «صدای داستان» در فضای مجازی توسط این فرهنگسرا خبر داد و افزود: در این بخش که در قالب پادکست ارائه می‌شود کتاب‌های داستان کودکان خوانده می‌شود که بخش عمده ای از این بخش توسط خود کودکان اجرا می‌شود.

برگزاری مسابقه رسانه‌ای «رمضان با قرآن» در بستر فضای مجازی

وی همچنین از برگزاری مسابقه رسانه‌ای «رمضان با قرآن» توسط فرهنگسرای المهدی (عج) در بستر فضای مجازی خبر داد و اظهار داشت: این مسابقه رسانه‌ای در چهار بخش شامل قرائت یک سوره از قرآن کریم ویژه کودکان زیر شش سال، قرائت قسمتی از قرآن با صوتی زیبا ویژه همه سنین، دل‌گویه سحر اولی‌ها ویژه دختران ۹ و پسران ۱۵ سال و سفره افطاری ساده ویژه همه سنین است.

گلسرخی با اشاره به جزئیاتی از این مسابقه رسانه‌ای ابراز داشت: شرکت کنندگان در این مسابقه در هر یک از بخش‌های چهارگانه باید ویدیوئی حداکثر یک دقیقه‌ای به صورت افقی با تلفن همراه خود ضبط و حداکثر تا ۳۱ اردیبهشت به آیدی تلگرامی farhangsara_almahdi_admin@ ارسال کنند.

وی گفت: در پایان برگزاری این مسابقه و همزمان با عید سعید فطر به قید قرعه نفرات برگزیده انتخاب و به آنها جوایزی به رسم یادبود اهدا می‌شود.


منتشر شده

در

اصفهان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *