استفاده از شبیه‌ساز قایقرانی برای ورزشکاران معلول در شرایط کرونایی

استفاده از شبیه‌ساز قایقرانی برای ورزشکاران معلول در شرایط کرونایی
استفاده از شبیه‌ساز قایقرانی برای ورزشکاران معلول در شرایط کرونایی

مسعود مهدوی نیا در گفت و گو با ایسنا، افزود: با توجه به شرایط پیش آمده و تعطیلی اردوهای تیم ملی برای حفظ آمادگی ورزشکاران سعی کردیم از اواسط فروردین تمرینات آنها را از منزل پیگیری کنیم تا از نظر بدنی دچار افت نشوند.

وی افزود: برای این که قایقرانان از نظر تمرینات آبی نیز دور نمانند با کمک فدراسیون قایقرانی تعدادی دستگاه اکومتری یا دستگاه شبیه ساز قایقرانی که امکان انجام تمرینات مشابه در آب را برای ورزشکاران فراهم می کند در اختیار قایقرانان معلول قرار دادیم که در کنار انجام تمرینات بدنسازی، از  تمرینات آبی نیز غافل نشوند.

مهدوی نیا اضافه کرد: با این دستگاه قایقرانان می توانند حرکت های رشته قایقرانی را با پوزیشن های مختلف در منزل اجرا کنند.

وی درباره برگزاری اردوها به شکل قرنطینه در دریاچه آزادی گفت: در این زمینه باید ستاد مقابله با کرونای وزارت ورزش و جوانان تصمیم بگیرد که اردوها به شکل قرنطینه برگزار شود یا خیر، به هر صورت امیدوارم که ظرف یکی دو هفته آینده وضعیت اردوها مشخص شود.

سرمربی تیم ملی قایقرانی معلولان در پایان  افزود: با توجه به این که امسال رقابت‌های انتخابی پارالمپیک برگزار نمی شود، فرصت خوبی است که با آماده سازی بهتر ورزشکاران تعداد سهمیه های خود را افزایش دهیم. در حال حاضر تنها شهلا بهروزی راد موفق به کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شده است که امیدوارم این تعداد تا ۵ سهمیه افزایش پیدا کند.
انتهای پیام

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *