استاندار مرکزی دستور تخلیه منازل واقع در مسیر رودخانه اراک را صادر کرد

سیدعلی آقازاده امروز دوشنبه ۵ بهمن در ستاد پیشگیری و هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مرکزی اظهار کرد: در سیل بهار امسال، تجربیات خوب و ارزشمندی برای اعضای ستاد مدیریت بحران استان کسب و ثبت شد تا در مواقع لزوم بتوان از این تجربیات استفاده کرد. در استان مرکزی به اندازه کافی تجربه، تجهیزات، نیروی انسانی و ماشین آلات وجود دارد و با استفاده از این ظرفیت ها می‌توان بارندگی‌ها و خطرات احتمالی ناشی از این بارش‌ها را به خوبی مدیریت کرد و پشت سر گذاشت.

وی افزود: با توجه به هشدارهای لازم هواشناسی در خصوص بارش‌های دو روز آینده، فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دهیاران باید تا پایان بارندگی در حوزه مسئولیت خود بمانند و خارج نشوند، همچنین لازم است تمامی دستگاه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در صورتی که بارندگی‌های ۴۸ ساعت آینده به خوبی مدیریت شود، نیازی به کمک نیست.

آقازاده بیان کرد: تا ساعت ۲۲ امشب باید تمامی ماشین آلات بخش خصوصی و دولتی به جز شهرداری توسط فرمانداران و بخشداران  شناسایی و به مدیریت بحران استانداری و تا ساعت ۲۳ این لیست به بنده اعلام شود.

وی با بیان اینکه مسئولیت توزیع نیرو و تجهیزات و ماشین آلات در شهرستان‌ها بر عهده فرمانداران است، اضافه کرد: شهرداری موظف است استفاده از ماشین آلات را ابتدا با اولویت شهرهای خود و سپس برای حومه شهر و مناطق نزدیک در اختیار ستاد بحران قرار دهد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۵ تا ۱۷ خانه در انتهای کرهرود اراک سبب تنگ شدن عبور مسیر رودخانه شده که طبق مصوبه شورای تامین باید تخلیه شوند. درخصوص این منازل زمین مورد نیاز نیز تامین شده و تا سه ماه آینده توافق انجام و تخریب صورت می‌گیرد، در حال حاضر نیز باید برای این خانواده‌ها در ۴۸ ساعت آینده مکانی مشخص شود و در صورت مخالفت ساکنین، تخلیه منازل باید با دستور قضایی صورت گیرد.

آقازاده با اشاره به آسیب دامداری‌های سنتی در برخی روستاها اضافه کرد: جهادکشاورزی باید آمادگی داشته و هشدار لازم را به دامداران بدهد تا در صورت لزوم دامداری‌ها تخلیه شوند تا شاهد کمترین تلفات در دامداری های سنتی باشیم.

وی بیان کرد: در طرح زمستانی نیز ۲۵ درصد کاهش تصادفات فوتی داشته‌ایم که امید است بتوان این آمار را حفظ کرد.

انتهای پیام

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *