استارتاپ های ایرانی باید حرف اول را بزنند

حجت الله ایوبی روز جمعه در بازدید از کارخانه نوآوری مشهد افزود: همه دنیا می دانند که در ایران سرمایه های انسانی بسیار با توان و استعداد فراوان هستند که توان هر کاری را دارند و امروز در اقصی نقاط جهان و برای شرکت های بزرگ جهانی مشغول کار هستند.

وی ادامه داد: اگر کارخانه نوآوری در مشهد و سایر شهرهای کشور زودتر و پیشتر فعال شده بود اولین فایده آن حفظ این جوانان در کشور بود تا با اتکا به دانش و فکر و اراده خود برای آبادانی و توسعه کشور تلاش کنند.

دبیر کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: کارخانه نوآوری مشهد مکانی است که در آن فکر نو خلق و اندیشه و ایده آفریده می شود، ما در خلق اندیشه های جدید بسیار توانمندیم و هیچگاه از اندیشه و تکنولوژی های جدید جا نماندیم.
وی افزود: خوشحالم که در شهر مشهد این آینده نگری وجود دارد و مدیران شهری مشهد محفلی برای فرزندان خوش فکر و خلاق خود فراهم کردند تا خلاقانه ایران را به سوی فناوری های نوین، شهر هوشمند، خدمات الکترونیک و توسعه فضاهای مجازی ببرند.

کارخانه نوآوری مشهد ١٨ دی ماه امسال طی ارتباط ویدئوکنفرانسی با رییس جمهوری بهره‌برداری شد. ایجاد کارخانه نوآوری طی تفاهمنامه‌ای که در سال ۱۳۹۷ میان شهرداری مشهد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد گردید، پایه گذاری شد.
شهرداری مشهد برای اولین بار به صورت مستقیم به احداث، تجهیز و مهیا کردن حضور استارتاپ‌ها در این فضا پرداخته است.

در فضای کارخانه نوآوری مشهد ۲۳ غرفه برای استقرار شرکت ها و ۵۸۰ مترمربع مساحت فضای کار اشتراکی برای استقرار استارتاپ ها وجود دارد و امکانات پشتیبانی و رفاهی همچون کافی شاپ، سالن غذاخوری، سالن همایش و کلاس های آموزشی متناسب با کاربران طراحی و تجهیز شده است.


منتشر شده

در

اخبار علم و فناوری, تکنولوژی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *