از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می‌کنیم

اعتمادآنلاین| لیندا توماس گرینفیلد (Linda Thomas-Greenfield) نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: ما همچنان از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می‌کنیم.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، بر این اساس، گرینفیلد گفت: طی دو هفته گذشته، آمریکا تمرکز یکپارچه‌ای بر روی بحران در اسرائیل و غزه داشته است.

 

هدف ما پایان دادن به درگیری در اسرع وقت است و ما با سرعت و جدیت بیشتر به دنبال صلح هستیم. من با تأکید بر تعامل و تعهد عمیق مان باید بگویم که در همکاری با اسرائیلی‌ها، فلسطینی‌ها و شرکای منطقه‌ای خود برای حل این منازعه همکاری می‌کنیم.

 

وی افزود: آمریکا بیش از ۶۰ جلسه دیپلماتیک در سطوح ارشد داشته است از جمله اینکه در حداقل ۵ جلسه رئیس جمهور بایدن حضور داشته است. دیروز رئیس جمهور بایدن در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل اعلام کرد ما همچنان از حق تل آویو برای دفاع از خودش حمایت می‌کنیم.

 

ما معتقدیم اسرائیل در حال حاضر در موقعیتی است که می‌تواند درگیری‌ها را کاهش دهد و ما انتظار داریم که شروع به تنش زدایی قابل توجهی داشته باشد. در ساعت‌ها و روز‌های آینده ما بی وقفه در جهت رسیدن به صلح تلاش خواهیم داد.

 

گرینفیلد گفت: شورای امنیت در ۱۰ روز گذشته ۴ بار در این زمینه تشکیل جلسه داده است و از جمله موضوع جلسه علنی آخر هفته آن بررسی وضعیت موجود و به طور ویژه آسیب‌های غیرنظامیانی که بی دلیل در این درگیری گرفتار شده اند، بود.

 

امیدواریم که مردم در سراسر منطقه صدای ما را به صورت بلند و واضح شنیده باشند. آمریکا از همه طرف‌ها می‌خواهد که به تعهدات خود طبق قوانین بین المللی از جمله در مورد حمایت از غیرنظامیان، مراکز درمانی و مراکزی که به عنوان پناهگاه غیرنظامیان از آن‌ها استفاده می‌شود، عمل کنند.

 

وی تاکید کرد: ما همچنان حملات موشکی حماس را محکوم می‌کنیم. ما در برابر افراط گرایی ایستاده ایم که منجر به خشونت ضد هر دو جامعه شده است. ما از فداکاری خستگی ناپذیر و اقدامات حیات بخش سازمان ملل و سایر کارکنان امور بشردوستانه این سازمان در منطقه قدردانی می‌کنیم.

 

نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: ما باید بر روی پیشرفت محسوس در جهت صلح تمرکز کنیم. آمریکا به پشتیبانی خود از هر تلاش دیپلماتیک که ما را به این هدف نزدیک کند، ادامه می‌دهد.

 

اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها شایسته ایمنی و امنیت هستند و باید از معیار‌های برابر در رابطه با آزادی، امنیت، رفاه و دموکراسی برخوردار شوند. تحقق این موضوع به بازگشت تمامی طرف‌ها با حسن نیت به طرف راه حل تشکیل دو کشور اسرائیلی و فلسطینی است تا بتوانند در کنار هم با صلح زندگی کنند و در داخل مرز‌های شناخته شده و امن باشند.

 

من همچنین بایستی همه آن‌هایی را که در جلسه امروز شرکت کرده اند تشویق کنم که نگاهی به آنچه که بر سر آن در منطقه سرمایه گذاری کرده اند، داشته باشند. نیاز‌های غزه فراوان است. ما امیدواریم که جامعه بین المللی نشستی را برای بررسی نیاز‌های بشردوستانه برگزار کند.

 

وی در پایان تصریح کرد: تلفات انسانی این خشونت غمبار است. داستان‌های خانواده و کودکانی که کشته شده اند و آن‌هایی که حتی پس از نجات یافتن دچار آسیب‌های روحی شدید شده اند، دردناک است. ما در برابر این آلام هرگز ساکت نبوده ایم.

 

ما متعهد به تعامل هماهنگ با دیگر اعضای این نهاد برای پایان دادن سریع به خشونت‌ها و در بلندمدت فراهم آوردن شرایطی برای صلحی پایدار و بادوام هستیم.

 


منتشر شده

در

اخبار روز, بین الملل

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *