ارتودنسی با پلاک های شفاف/ مزایا و معایب درمان جدید

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ارباب زاده، در حاشیه برگزاری کنگره انجمن ارتودنتیست های ایران در سالن همایش های پژوهشگاه صنعت نفت، گفت: در حال حاضر تکنولوژی های جدیدی در عرصه درمان های ارتودنسی معرفی شده است که پلاک های شفاف، یکی از همین ابزارهای جدید است.

وی در توضیح ویژگی های پلاک های شفاف، افزود: یکی از مزیت های این پلاک ها که به راحتی داخل دهان قرار می گیرد، این است که خیلی مشخص نیستند و از فاصله نیم متری هم دیده نمی شود.

این متخصص ارتودنسی ادامه داد: پلاک های شفاف به عنوان یک وسیله ارتودنسی محسوب می شود که باید همان اصول درمانی را هنگام استفاده از این وسیله، رعایت کرد.

ارباب زاده با تاکید بر اینکه استفاده از پلاک های شفاف حتما باید توسط متخصص ارتودنسی انجام شود، تصریح کرد: برای اینکه نتیجه درمان بهتر شود، گاهی باید مقداری از دندان برای ایجاد فضای کافی، برداشته شود. 

این متخصص ارتودنسی با عنوان این مطلب که این شیوه درمان بسیاری از کاندیداهای ارتودنسی را می تواند در بر گیرد، گفت: این درمان ارتودنسی، دو سه سالی است که در ایران فراگیر شده و فعلا در بزرگسالان بیشتر کاربرد دارد. زیرا، هنوز برای نوجوانان یک مقداری سخت است. 

ارباب زاده افزود: یکی از مزیت های این پلاک ها، همان ظاهر این ابزار است که دیده نمی شود و از همین رو، بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد.

وی ادامه داد: یکی از نکات پلاک های شفاف، متحرک بودن آنها است که نمی توان گفت مزیت تلقی می شود یا اشکال است. زیرا، پلاک باید ۱۸ تا ۲۰ ساعت در دهان باشد و اگر غیر از این باشد، نتیجه مطلوب را نمی دهد.


منتشر شده

در

سلامت

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *