ارتباط صنعت و دانشگاه به نهادسازی نیاز دارد

خداداد غریب پور روز سه شنبه در مراسم کلنگ زنی مرکز نوآوری تحول دیجیتال در فولاد در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران افزود: هدف از ایجاد و راه اندازی این مرکز برداشتن فاصله دانشگاه و صنعت  است. علم اگر در عمل استفاده شود تکنولوژی می شود، علم را در دانشگاه و تکنولوژی را در صنعت داریم.

وی بیان کرد: با ایجاد این مراکز و حمایت از شرکت های دانش بنیان و تسهیل ارتباط بین دانشگاه با صنعت با تغییرات تکنولوژیک دنیا در این مراکز به این هدف می رسیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، در خصوص نبود ارتباط بین دانشگاه و صنعت در گذشته گفت: نهادها وسازمان ها فرهنگ سازی را شکل می دهند. باید دانشگاه و صنعت به گفت و گو بنشینند و در نشست های مشترک به راهکار مشترک برسند. خوشبختانه ایمیدرو به عنوان یک سازمان توسعه ای این کار را انجام داده و روسای دانشگاه ها پیشتاز و همکار ما هستند.

غریب پور افزود: در بخش پژوهش در سال گذشته در ایمیدرو، رشد ۵۰ درصدی در اعتبارات پژوهش و در بخش اعتبارات آموزشی رشد ۱۰۰ درصدی داشتیم. ما نیاز به فرهنگ سازی و نهاد سازی داریم. عزم ما و دانشگاه ها بر این است که این مراکز توسعه پیدا کند. با توسعه این مراکز رابطه بین دانشگاه و صنعت نیز تسهیل و نهادینه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اولویت ما استفاده از ظرفیت دانشگاه ها است، گفت: تفاهم نامه های متعددی با دانشگاه های مختلف منعقد کرده ایم. بنابراین توسعه را در این زمینه بومی و از ظرفیت همه دانشگاه ها استفاده خواهیم کرد.

غریب پور یادآور شد: هوشمندسازی و فناوری دیجیتال باید در اکتشاف اولیه، اکتشاف ثانویه، استخراج، صنایع پایین دستی مورد استفاده قرار گیرد. در حال حاضر فولاد مبارکه از معدن تا محصول  نهایی را در اختیار خود دارد و مرکز نوآوری تحول دیجیتال در زنجیره معدن و هر بخشی از این صنعت می تواند موثر باشد، این به نوبه خود اتفاق کم نظیری است.

وی خاطر نشان کرد: این مرکز تبدیل به جایی می شود که گروه های کوچک استارتاپی خلق شود و فولاد مبارکه بر روی آن ها سرمایه گذاری کند.

غریب پور گفت: انقلاب صنعتی چهارم، ایحاد بهره وری و ارزش افزوده بالا است. هدف هوشمندسازی صنایع کاهش ضایعات، مصرف سوخت و بهره برداری با ارزش افزوده بالا است.

کلنگ مرکز نوآوری تحول دیجیتال در صنعت فولاد امروز در زیربنای هزار و ۱۷۳ مترمربع  با کاربری استارت آپ استودیو تحول دیجیتال در صنعت فولاد برای استقرار هسته های نوآور و شرکت های فناور امروز با حضور حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان، خداداد غریب پور رییس هیات عامل ایمیدرو و معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت و محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران  در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به زمین زده شد.

منبع : خبرگزاری ایرنا


منتشر شده

در

اخبار علم و فناوری, تکنولوژی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *