ارتباطات دانش‌آموزی مشارکت آنها را در آینده علمی جهان اسلام افزایش می‌دهد

ارتباطات دانش‌آموزی مشارکت آنها را در آینده علمی جهان اسلام افزایش می‌دهد

 

فاطمه مهاجرانی روز … در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درخصوص برگزاری مسابقات علمی دانش آموزی به ویژه مسابقه دانش آموزی نور جایزه مصطفی (ص) افزود: هرچه شبکه ارتباطی میان دانش‌آموزان تقویت و آنان با یکدیگر با زبان علم و اخلاق اسلامی به تعامل بپردازند، می‌توانند بیشتر در آینده علمی جهان اسلام مشارکت داشته باشند.

وی بیان کرد: یکی از راه­‌های ایجاد انگیزه میان دانش‌آموزان، برگزاری مسابقات علمی است. به طور طبیعی اینگونه مسابقات، بستری برای شناسایی و پرورش آنان به شمار می‌رود و ما نیز از مسابقاتی که از  اصول و استاندارد برخوردار هستند، استقبال می‌کنیم تا در رسیدن به رسالت‌های حوزه آموزش و پرورش ما را یاری کنند.

مهاجرانی درباره نقش مسابقه علمی در توسعه و تربیت علمی دانش‌آموزان اظهار داشت: معمولا مسابقات به صورت سراسری برگزار می شوند و همه کشور را در برمی‌گیرند، در بسیاری از موارد، هدف مسابقات نمایان شدن خلاقیت دانش‌آموز است. در برخی از موارد، دانش‌آموز در مدارس بنابر سنگینی برنامه‌های درسی و نبود نیروهای متخصص کافی، از کشف استعدادها و قدرت خلاقیت‌اش باز می‌ماند. مسابقات علمی بستری مناسب برای شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان است؛ همچنین از خروجی این مسابقات می‌توان دانش‌آموزان را تقویت و از آنان در مسیرهای تخصصی بهره برد.

رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان افزود: هرچه شبکه ارتباطی میان دانش‌آموزان تقویت و آنان با  یکدیگر با زبان علم و اخلاق اسلامی به تعامل بپردازند، می‌توانند بیشتر در آینده علمی جهان اسلام مشارکت داشته باشند، مسابقه دانش‌آموزی نور جایزه مصطفی (ص) قطعا فعالیت اثرگذاری است و امید است روز به‌روز گسترش یابد.

مسابقه دانش‌آموزی نور هر سال به عنوان یکی از رویدادهای بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) در حوزه دانش‌آموزی برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این مسابقه، ایفای نقش در انگیزش نسل نوجوان جهان اسلام، ایجاد افق‌­های نوین در زمینه علم و فناوری و کمک به رشد استعدادهای درخشان است.

دوره چهارم مسابقه دانش­‌آموزی نور؛ گرامیداشت پروفسور عمر یاغی، برگزیده جایزه مصطفی(ص) ۲۰۱۵، از مردادماه سال گذشته آغاز شد. موضوع این دوره از مسابقه ساخت فیلم‌­های علمی کوتاه یک دقیق‍ه های از آزمایش­‌هایی در مباحث مختلف ماده و انرژی است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *