احتمال بارش‌های رگباری و تگرگ در نیمه شمالی و غربی خراسان رضوی

احتمال بارش‌های رگباری و تگرگ در نیمه شمالی و غربی خراسان رضوی
احتمال بارش‌های رگباری و تگرگ در نیمه شمالی و غربی خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود در نیمه شمالی و غربی استان، ارتفاعات بینالود و هزارمسجد بارش‌های رگباری و رعد و برق را شاهد باشیم.

زهرا آهنگرزاده در گفت‎وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت جوی استان، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که امروز و فردا افزایش ابر و سرعت باد را در استان شاهد باشیم. همچنین پدیده وزش باد را به‌ویژه در مناطق شرقی و جنوبی استان را خواهیم داشت.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که به صورت گه‌گاه وزش باد شدید موقتی همراه با گرد وخاک را در استان داشته باشیم. انتظار داریم در نیمه شمالی و غربی استان، ارتفاعات بینالود و هزارمسجد بارش‌های رگباری و رعد و برق را شاهد باشیم.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین بارش تگرگ را برای این مناطق پیش‌بینی کرده‌ایم، باتوجه به اینکه بارش‌ها به صورت رگباری است، احتمال آب‌گرفتگی، روان‌آب و ایجاد سیلاب وجود خواهد داشت.

آهنگرزاده در خصوص وضعیت جوی مشهد، بیان کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی احتمال رعد و برق و رگبار پراکنده برای مناطق مرتفع، ارتفاعات غرب، شمال و مناطق ییلاقی مشهد برای امروز انتظارداریم.

وی با بیان اینکه «شرایط بارشی دراین مناطق بیشتر از نقاط دیگر مشهد است»، عنوان کرد: دمای هوای مشهد تغییرات چندانی نخواهد داشت و کاهش دما تنها حدود دو درجه است، احتمال رعد و برق و بارش تگرگ در مناطق مرتفع، ارتفاعات غرب، شمال و مناطق ییلاقی مشهد وجود دارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته نیشابور با کمینه دمای ۱۹ درجه سلسیوس خنک‌ترین و سرخس با بیشینه دمای ۴۳ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند.

آهنگرزاده تاکیدکرد: طی این مدت کمینه و بیشینه دمای شهر مشهد به ترتیب ۲۵ و ۳۸ درجه سلسیوس بوده است، همچنین بیش‌ترین مقدار بارندگی از ایستگاه هواشناسی تربت حیدریه به میزان ۰.۲ میلی‌متر و  بیش‌ترین سرعت وزش باد از همان ایستگاه به مقدار ۷۶  کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

انتهای پیام


منتشر شده

در

اخبار استانها, خراسان رضوی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *