اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه در طول هفته پدافند غیرعامل درقم

مهدی متقیان با اشاره به این‌که از هشتم تا چهاردهم آبان ماه به‌عنوان هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل نام‌گذاری شده است،‌ افزود: در همین راستا امروز با عنوان حفظ سرمایه‌های کشور با مشارکت مردمی،‌ پنجشنبه نهم آبان با عنوان حفظ سرمایه‌های ملی در برابر تهدیدات با خودباوری و اقتدار علمی و همه‌جانبه و جمعه دهم آبان با عنوان صیانت از مردم دربرابر تهدیدات دشمن نامیده شده‌است.

وی ادامه داد: شنبه یازدهم آبان با عنوان مصون‌سازی زیرساخت‌های کشور با تفکر بسیجی،‌ روحیه جهادی و مقاومت،‌ یکشنبه دوازدهم آبان با عنوان جامعه سالم و آماده در برابر تهدیدات نوین،‌ دوشنبه سیزدهم آبان با عنوان استحکام‌بخشی و صیانت از زیرساخت‌های کشور و درنهایت سه‌شنبه ۱۴ آبان با عنوان پدافند غیرعامل، مقاومت و بازدارندگی بارونق تولید نام‌گرفته است.

وی افزود: یکی از برنامه‌های مهمی که در هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل انجام خواهد شد،‌ سفر سردار غلامرضا جلالی رئیس پدافند غیرعامل کشور و هیات همراه به شهر مقدس قم به‌منظور زیارت بارگاه کریمه اهل‌بیت(ع) و دیدار با مراجع عظام تقلید است.

متقیان ادامه داد: این سفر فردا  انجام و در جریان آن برخی از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده توسط سازمان پدافند غیرعامل برای مصون‌سازی کشور در برابر تهدیدات دشمنان، خدمت شماری از مراجع عظام تقلید و علمای برجسته حوزه علمیه ارائه و از رهنمودهای ایشان استفاده خواهد شد.

متقیان گفت: شرکت در شورای پدافند غیرعامل و قرارگاه زیستی استان که در استانداری قم برگزار می‌شود نیز از دیگر برنامه‌های سفر رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به قم است، در این جلسه همچنین از تجهیزات سی . بی . آر. ان. ای که برای مقابله با تهدیدات شیمیایی،‌ بیولوژیک،‌ رادیولوژی،‌ هسته‌ای و مواد منفجره است رونمایی می‌شود.

وی افزود: این تجهیزات با تلاش‌های اداره کل پدافند غیرعامل استان از سوی سازمان پدافند غیرعامل کشور تهیه و در اختیار آتش‌نشانی قم قرارگرفته تا برای مقابله با تهدیدات احتمالی در حوزه های شیمیایی،‌ بیولوژیک،‌ رادیولوژیک، مواد منفجره و هسته‌ای مورداستفاده قرار گیرد و با استفاده از این تجهیزات سطح توانایی گروه‌های عملیاتی مقابله‌کننده با تهدیدات احتمالی دشمنان در استان قم بسیار افزایش پیدا می‌کند.

متقیان همچنین گفت: امید است تا پایان سالجاری و پس از تکمیل مطالعات کارشناسی، طرح جامع پدافند غیرعامل استان با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، تدوین و عملیاتی شود.

وی بیان کرد: تقویت ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان به‌منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌های پژوهشی و فناوری آن‌ها ازجمله برنامه‌های اداره کل پدافند غیرعامل قم در راستای مصون‌سازی هرچه بیشتر استان در برابر خطرات احتمالی است.

وی ادامه داد: همچنین در جریان مذاکرات انجام‌شده با آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، مقرر شد کمیته پدافند غیرعامل حوزه‌های علمیه در مرکز مدیریت این نهاد ایجاد شود تا استفاده از ظرفیت علمی حوزه‌های علمیه برای پیشبرد اهداف سازمان پدافند غیرعامل بیش‌ازپیش مورداستفاده قرار گیرد.

۴۶


منتشر شده

در

قم

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *