اقدامات توانسته تهدید سیلاب‌ها را به فرصت تبدیل کند

اقدامات توانسته تهدید سیلاب‌ها را به فرصت تبدیل کند
اقدامات توانسته تهدید سیلاب‌ها را به فرصت تبدیل کند

به گزارش خبرنگار مهر، احمد طاهری صبح سه شنبه در بازدید از پروژه‌های آبخیزداری شهرستان فیروزکوه که با همراهی نعمت الله ترکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران انجام شد شد اظهار داشت: با اقدامات خوب و مؤثری که در حوزه‌های آبخیز شهرستان فیروزکوه و دیگر حوزه‌های آبخیز استان تهران انجام شده است، این اقدامات توانسته تهدید سیلاب‌ها را به فرصت تبدیل کند.

طاهری در ادامه افزود: خوشبختانه طی دو سال اخیر و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اقدامات درخور توجهی در سطح حوزه‌های آبخیز استان تهران انجام شده که این اقدامات شامل عملیات مکانیکی (ساز ه ای)، بیومکانیکی و بیولوژیکی بوده که در پی بارش‌های صورت گرفته دو سال اخیر، این اقدامات اثر بخشی مثبت خود را به خوبی نشان داده اند.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان تهران با بیان اینکه پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری علاوه بر کنترل سیل، رسوب و کاهش فرسایش خاک، موجب تقویت منابع آب زیرزمینی و بهبود پوشش گیاهی می‌شود، بر تداوم اجرای این گونه پروژ ه ها تاکید کرد.

گفتنی است در این بازدید که رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه بازدید کنندگان را همراهی می‌کرد، بخاطر سطح بالای اجرای پروژه‌های آبخیزداری در این شهرستان و صعب العبور بودن برخی حوز ه های آبخیز، این بازدید ساعت‌ها به طول انجامید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *