اجرای آزمایشی طرح مشوق بیمه‌ای برای بیمه شدگان اسفند ماه در گلستان سپس زنجان

اجرای آزمایشی طرح مشوق بیمه‌ای برای بیمه شدگان اسفند ماه در گلستان سپس زنجان

 

به گزارش خبرآنلاین از زنجان ، طاهر موهبتی افزود: پس از بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که ۴ عامل خطر شامل فشار خون، قند خون، چاقی و کلسترول جزو بیشترین عواملی است که سلامت افراد را به خطر می‌اندازد. در این طرح می‌خواهیم افرادی که قصد دارند از مشوق‌های تعرفه بیمه‌ای استفاده کنند را پایش کنیم.

وی ادامه داد: در مرحله اول افراد باید به مرکز بهداشت مراجعه کنند و به طور مثال ۴ بسته بهداشتی وزارت بهداشت را انجام دهند. حالا اگر افراد این مراحل را طی کرده باشند، می‌توانند از مشوق‌هایی مثل تخفیف بیمه‌ای استفاده کنند.
موهبتی بیان کرد: این موضوع در ادامه اجرای اصلاحات در نظام بیمه‌ای است. در نتیجه اگر کسی برای سلامت خود ارزش قائل باشد، باید برای او امتیازاتی در نظر بگیریم. اجرای آزمایشی این کار در اسفند ماه در استان گلستان و سپس در استان زنجان آغاز می‌شود. این اجرای آزمایشی شامل مباحث فنی و اجتماعی خواهد بود و پیش بینی می‌شود در ۳ ماهه دوم سال آینده، این کار را به صورت کشوری آغاز کنیم.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: این اقدام برای افرادی که حق بیمه را خودشان پرداخت می‌کنند، اجباری نیست، اما برای افرادی که حق بیمه آن‌ها توسط دولت پرداخت می‌شود، اجباری خواهد بود. به هر حال یکی از وظایف اصلی بیمه، صیانت از سلامت مردم است. در این طرح در گام اول به افرادی که پیشگیری را انجام می‌دهند، مشوق‌ها و تخفیف‌هایی ارائه می‌شود.

۴۶

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

گلستان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *