آیا کیفیت آب شرب تهران مطلوب است؟

اعتمادآنلاین| محمدرضا بختیاری درباره احتمال تغییر کیفیت آب با توجه به کم شدن سطح ذخایر سدها در سال جاری اظهار داشت: اگر مردم رعایت کنند با همان کیفیت سال گذشته تامین آب صورت می‌گیرد.

 

وی افزود: در سال‌های نرمالِ بارندگیِ در تهران، نسبت استفاده از آب سطحی و زیرزمینی ۷۰ به ۳۰ است، یعنی در سال‌هایی که وضعیت بارندگی خوب باشد میزان استفاده از منابع آب سطحی بیشتر است. ما سال گذشته بهترین وضعیت را داشتیم یعنی ۸۱ درصد از منابع آب سطحی و ۱۹ درصد از منابع آب زیرزمینی استفاده کردیم چون بارندگی خوب بود.

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران بیان داشت: با توجه به اینکه سال گذشته از آب سطحی بیشتر استفاده کردیم ابتدا اینکه کیفیت آب بالا بود و موضوع بعدی اینکه فشار به منابع آب زیرزمینی هم کم شد. 

 

وی خاطرنشان کرد: هر قدر برداشت از آب زیرزمینی کم شود به همان میزان هم کیفیت آب افزایش و فشار بر منابع آب زیرزمینی کم می‌شود.

 

بختیاری گفت: امسال تاکنون روند سال گذشته را حفظ کردیم اما قاعدتا مثل پارسال نمی‌توانیم از آب سطحی استفاده کنیم چون بارندگی نسبت به سال قبل ضعیف‌تر است، باضافه اینکه ما همیشه در تهران بدترین سناریو را پیش‌بینی می‌کنیم یعنی از هم‌اکنون برای سال آینده برنامه‌ریزی می‌کنیم که اگر مشکلی پیش بیاید و خشکسالی ادامه پیدا کند با مشکل مواجه نشویم. 

 

وی تاکید کرد: امسال ممکن است مانند سال قبل امکان استفاده از آب سطحی مهیا نباشد، اما سعی می‌کنیم نسبت استفاده از آب سطحی به زیرزمینی در محدوده ۷۵به ۲۵ درصد باقی بماند. البته در این شرایط تمام تلاش ما این است که بالاترین سطح استاندارد کیفیت آب را ارائه دهیم.

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تاکید کرد: سعی می‌کنیم با وجود افزایش استفاده از منابع زیرزمینی کیفیت آب تغییری نکند. پس از شیوع کرونا در پساب خروجی تصفیه‌خانه برخی کشورها و شهرهای پیشرفته دنیا از جمله پاریس ویروس بیماری مشاهده شد اما ما کوچکترین نشانه‌ای از کرونا در پساب نداشتیم و وزارت بهداشت هم این موضوع را تائید کرد. 

 

وی یادآور شد: در حال حاضر بالاترین سطح استاندارد را رعایت می‌کنیم، ۸ دهم میلی‌گرم کلر وارد شبکه آب می‌شود و بالاترین استانداردها را رعایت می‌کنیم، این در صورتی است که مردم صرفه‌جویی کنند.


منتشر شده

در

اخبار اقتصادی, اخبار روز, تهران

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *