آموزش تهیه پای سیب خوشمزه

آموزش تهیه پای سیب خوشمزه

 

پای از دو بخش اصلی کراست و فیلینگ درست میشه. کراست ما خمیری ترد و کره‌ای هست که می‌تونید باهاش انواع پای رو درست کنید؛ و فیلینگ مون ترکیبی از سیب و کره و ادویه‌های معطر هست.

کراست:

آرد ۳۳۰ گرم
کره ۱۵۰ گرم
پودر شکر ۲ق‌غ
نمک ۱/۲ ق‌چ
آب ۵-۶ ق‌غ
آموزش تهیه پای سیب خوشمزه

 

 

 

فیلینگ:

سیب زرد ۱ کیلو
کره ۱۵ گرم
پودر شکر ۱۰۰ گرم
آب لیمو ترش ۱ ق‌غ
دارچین
جوز بویا

برای فیلینگ سیب‌ها رو پوست می کنیم و نگینی می کنیم. با شکر و ادویه ها و آب لیمو مخلوط می کنیم و اجازه میدیم کمی بمونه تا آب بندازه. بعد کره داخل ماهی تابه میریزیم و سیب‌ها رو بهش اضافه می کنیم. حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه مواد رو با هم تفت میدیم تا سیب ها کاراملی بشن. مقدار کمی نمک هم بهش اضافه می کنیم. میذارمش کنار تا خنک بشه.

میریم سراغ کراستمون؛ همه ی مواد باید کاملا سر باشند. کره ها رو نگینی می کنیم میریزیم داخل آرد. با نوک انگشت مخلوطشون می کنیم تا به شکل خرده شن دربیاد. اصلا و ابدا ورز نمیدیم. کره ها نباید آب بشن. بعد پودر شکر و نمک رو اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. در نهایت فقط به میزانی که خمیر جمع بشه و شکل بگیره. خمیر رو داخل کیسه فریزر به مدت نیم ساعت در یخچال قرار میدیم.

منبع:آخرین خبر

دیدگاه‌ها

یک پاسخ به “آموزش تهیه پای سیب خوشمزه”

  1. مهراب

    قیمت ایزوگام در کرج دارای اهمیت بسیاری می باشد. به همین دلیل یکی از سوالات مشتریان در مورد قیمت ایزوگام می باشد. همان طور که میدانید نصب ایزوگام برای ساختمان ها و بام منازل بسیار حائز اهمیت می باشد. ایزوگام برای جلوگیری از ورود نم و رطوبت به ساختمان در بام و سقف نصب می شود. به همین دلیل در پشت بام ها ، بالکن ، کف آشپزخانه وسایر مکان هایی که در معرض رطوبت قرار دارد استفاده می شود. عایق های رطوبتی معمولا دارای عمر بالایی می باشند و برای مدت طولانی از منزل شما محافظت می کنند.

    ایزوگام کار در کرج کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *