آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی برای مقابله با سیلاب

مهدی زندیه وکیلی امروز دوشنبه ۵ بهمن در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مرکزی اظهار کرد: بارش برف و باران در مناطقی از استان آغاز شده و این بارش ها تا بامداد چهارشنبه هفتم اسفندماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این خصوص هماهنگی های لازم با فرمانداران، شهرداران و دهیاری ها جهت کسب آمادگی لازم برای مقابله با خطرات ناشی از بارندگی های ۴۸ ساعت آینده صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: دستگاه‌های خدمات رسان، آمادگی لازم برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از سیل در استان مرکزی را دارند و اخطارهای لازم نیز در راستای آمادگی همه جانبه به فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دهیاران از طریق پیامک و به صورت کتبی ابلاغ شده است.

به گزارش ایسنا، معاون خدمات شهری شهرداری اراک نیز در این جلسه گفت: شهرداری اراک برای مقابله با بحران احتمالی ناشی از بارش های ۴۸ ساعت آینده آمادگی کامل را دارد.

محمد عسگری افزود: شب گذشته ۳۵۰ نفر از کارمندان خدمات به مرخصی رفته اند و از امشب تا هر زمان نیاز باشد این افراد آماده باش هستند.

وی ادامه داد: در خصوص تخلیه ۱۸ منزل مسکونی در حاشیه رودخانه اراک، با ساکنین صحبت شده، اما ساکنین حاضر به این اقدام نشدند و نیاز است این تخلیه با دستور قضایی صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، رئیس پلیس راه استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: از ۲۰ آذر تا به امروز تصادفات فوتی ۲۵ درصد و تعداد متوفیان ۲۶ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ کهریزی بیان کرد: در خصوص بارش ها نیز به صورت ۲۴ ساعته ۴ تیم ثابت در محور زالیان، گردنه زالیان و گردنه قاقان فعالیت دارند، همچنین هماهنگی لازم با استان های لرستان و همدان نیز انجام شده و پلیس در خصوص بحران ناشی از بارش های ۴۸ ساعته آینده آمادگی کامل دارد.

وی اضافه کرد: مشکل اساسی در بحث جرثقیل سنگین است که نیاز است راهداری استان این دستگاه را برای شهرستان شازند و محور سلفچگان اختصاص دهد تا از بروز مشکلات جلوگیری شود.

انتهای پیام

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *