آماده باش ستاد مدیریت بحران مرکزی برای مواجهه با بارش‌های بهاره

آماده باش ستاد مدیریت بحران مرکزی برای مواجهه با بارش‌های بهاره
آماده باش ستاد مدیریت بحران مرکزی برای مواجهه با بارش‌های بهاره

به گزارش خبرآنلاین از اراک ؛ پیرامون آخرین وضعیت استان در ارتباط با وقوع بارش‌های بهاره طی شبانه روز اخیر اظهار داشت: پیرو هشدارهای سازمان هواشناسی نسبت به وقوع بارش‌های بهاره و خطر سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آب گرفتگی معابر از روز گذشته ۲۰ فروردین ماه ستاد مدیریت بحران استان هشدارهای لازم را به تمامی شهرداری‌ها، فرمانداری‌های شهرستان‌ها و اعضای ستاد اعلام کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهرداران، فرمانداران شهرستان‌ها، بخشداران و اعضای ستاد مدیریت بحران نسبت به وقوع بارندگی‌ها از آمادگی کامل برخوردار هستند.

مدیرکل بحران استانداری مرکزی بیان کرد: با توجه به بارندگی‌های ۲۴ ساعت اخیر خوشبختانه گزارشی از خسارت ناشی از وقوع سیلاب و تخریب سدها و بندهای خاکی در استان گزارش نشده است.

غیاثی اظهار کرد: در طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارش در استان مربوط به شهرستان اراک با ۶۵ میلیمتر بوده و پس از آن در شهرستان‌های شازند، محلات و دلیجان میزان بارندگی ۳۷ میلیمتر گزارش شده است. بارندگی تا روز شنبه ۲۳ فروردین ماه در استان ادامه دارد.

مدیرکل بحران استانداری مرکزی بیان داشت: با توجه به بارش‌های اخیر ۹۰ درصد حجم سدهای استان پر شده که سدهای آبی از استحکام خوبی برخوردار هستند و تاکنون با مشکلی مواجه نبودند و تنها یک مورد سر ریز بند خاکی در شهرستان خمین گزارش شده است.

غیاثی گفت: با توجه به سیل ناشی از بارندگی فروردین ماه سال گذشته، بازسازی سدها و بندها با همکاری اداره کل منابع طبیعی، شرکت آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی استان صورت پذیرفت.

مدیرکل بحران استانداری مرکزی گفت: به منظور جلوگیری از وقوع سیلاب در رودخانه اراک اقداماتی توسط شهرداری اراک و شرکت آب منطقه‌ای مرکزی در زمینه لایروبی این رودخانه انجام شده است.

۴۸


منتشر شده

در

مرکزی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *