آغاز فعالیت مراکز اقامتی همدان

آغاز فعالیت مراکز اقامتی همدان

به گزارش خبرآنلاین از همدان ؛ علی خاکسار در گفتگویی با اعلام اینکه تنها بخش اقامتی این مراکز فعال خواهند بود، خاطرنشان کرد: مراکز اقامتی استان باید با ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت و درمان و اخذ کد رهگیری فعالیت خود را از سر بگیرند.

وی گفت: مراکز اقامتی که اجازه فعالیت دارند شامل هتل‌ها، هتل آپارتمانها، مهمانپذیرها و خانه های بوم گردی است و خانه مسافرها همچنان ممنوعیت فعالیت دارند و نباید اسکان مسافر داشته باشند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان افزود: راهنمایان گردشگری یکی  از رسته های فعال در حوزه گردشگری  هستند که در ماه های اخیر بر اثر شیوع بیماری کرونا و تعطیلی و رکود بی سابقه درگردشگری دچار آسیب جدی شده و  اغلب شغل خود را از دست دادند.

وی اظهار داشت: با توجه به مصوبات کمیته گردشگری ذیل ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا و به منظور حفظ سلامتی شهروندان در مقاصد گردشگری و جلوگیری از انتقال ویروس و شیوع  بیماری کرونا، از روزهای قبل از نوروز ۹۹ سفرهای داخلی نیز متوقف شدند.

خاکسار گفت: اگرچه نگرانی ها از بروز مشکلات ناشی از بیماری، تمامی سفرها را لغو و دفاتر و شرکتهای خدمات مسافرتی را مجبور به تعطیلی کرد اما با توجه به آغاز تردد بین استانی، پیگیری هایی در خصوص گشایش دفاتر و ارائه خدمات توسط دفاتر خدمات مسافرتی صورت گرفت، که به دلیل مشخص نبودن وضعیت مقاصد گردشگری و برای جلوگیری از شیوع دوباره بیماری تصمیم گیری در این خصوص با ستاد ملی خواهد بود.

وی تصریح کرد: دفاتر خدمات مسافرتی تا دریافت مصوبات ستاد ملی مقابله باکرونا مبنی بر رفع محدودیت سفر و تردد در همه مقاصد گردشگری کشور از برنامه ریزی سفر و فروش و اجرای تورهای گروهی خودداری کنند.

۴۸

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

همدان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *