آغاز خرید گندم تضمینی در لرستان از خردادماه

آغاز خرید گندم تضمینی در لرستان از خردادماه
آغاز خرید گندم تضمینی در لرستان از خردادماه

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، حجت الله بیرانوند اظهار کرد: امسال با توجه به وضعیت خاص حاکم بر کشور تمهیدات لازم به‌منظور اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مراکز خرید پیش‌بینی و عملیات خرید از اول خردادماه در مناطق جنوبی استان آغاز و تا اواخر مهرماه ادامه خواهد داشت و کشاورزان می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز خرید گندم محصول خود را تحویل دهند.

مدیرکل غله استان اظهار کرد: یکی از الزامات خرید محصول وجود اطلاعات کشاورز در سامانه پهنه‌بندی بوده و قیمت خرید گندم معمولی هر کیلوگرم ۲۵ هزار ریال، گندم دوروم هر کیلو ۲۶ هزار ریال و دانه‌های روغنی کلزا ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال تعیین شده است.

بیرانوند گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به وضعیت مناسب بارش‌ها امسال خرید تضمینی گندم به ۴۰۰ هزار تن بالغ شود که نسبت به سال قبل از رشد قابل‌ملاحظه‌ای برخوردار است.

وی افزود: با عنایت به اینکه گندم و دانه‌های روغنی محصولاتی استراتژیک تلقی می‌شوند؛ لذا تمامی تلاش بر سهولت و تسهیل فرایند خرید و همچنین کوتاه کردن زمان پرداخت بهای این اقلام به کشاورزان خواهد بود.

بیرانوند اظهار کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان با بسیج تمامی امکانات و نیروی انسانی خود و همچنین مباشرین و تأسیسات ذخیره‌سازی بخش خصوصی مقدمات لازم را به‌منظور جلب رضایت کشاورزان و اجرای این پروژه بزرگ ملی به نحو شایسته فراهم کرده است.

بیرانوند  بر تکریم کشاورزان و رانندگان در هنگام مراجعه به مراکز خرید توسط عوامل اجرایی تاکید کرد.

وی افزود: در کلیه مناطق استان دانه‌های روغنی تولیدی کشاورزان نیز باقیمت تضمینی خریداری و جهت استحصال به کارخانه‌ها روغن‌کشی منتقل خواهد شد.

۴۸


منتشر شده

در

لرستان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *