آغاز بکار فن بازارهای تخصصی شهرهوشمند و سلامت در سال آینده

میلاد صدر خانلو روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: امسال ، سال پرباری به لحاظ فعالیت در فن بازار داشتیم، انعقاد قرارداد ایجاد فن بازارتخصصی شهرهوشمند با همکاری دبیرخانه تهران هوشمند و شهرداری تهران و نیز انعقاد قرار داد ایجاد فن بازار تخصصی سلامت با همت وزارت بهداشت از جمله کارهای انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال برگزاری جلسات برای شروع بکار این فن بازارها هستیم، بیان کرد: فن بازارها بستری برای تبادلات فناوری هستند، فن بازارها یک سری نهادهای تخصصی هستند که در استان‌ها ایجاد می‌شوند تا بستری را فراهم کنند که فناوران و متقاضیان فناوری همدیگر را پیدا کنند. انجام این بهم رسانی توسط بروکرهای شبکه فن بازار انجام می‌شود که همگی از بخش خصوصی هستند.

صدرخانلو ادامه داد: در واقع دولت در فن بازار بسترسازی و شرایط را برای فناوران مهیا می‌کند، در این جهت بروکرهایی که متعلق به بخش خصوصی هستند ارزیابی و پذیرفته می‌شوند و به بخش صنعت و دانشگاه معرفی خواهند شد و در نهایت بروکرها این هم افزایی وهم رسانی را به انجام می‌رسانند.

وی یادآورشد: درسال گذشته ما قریب به ۱۴۰میلیارد تومان گردش مالی خرید وفروش فناوری در سراسر کشور توسط فن بازارهای تخصصی و استانی را داشتیم که همه حاصل فعالیت بروکرهای شبکه فن بازار ملی بوده است‌.

صدرخانلو افزود: بیشتر این هم افزایی در بخش نفت وگاز بوده است و سایرصنایع هم رشد خوبی داشته‌اند، ما امید داریم در سال‌های آینده تمرکز این رقم گردش مالی از صنعت نفت و گاز کم شود و سایر صنایع نیز رشد کنند.

فن‌بازار به معنای بازار فناوری، محلی برای مبادلات فناوری است. در واقع فن‌بازار یک بنگاه معاملات فناوری است که با ایفای نقش واسطه اطلاعاتی و حقوقی، وظیفه نزدیک کردن طرف‌های «عرضه» و «تقاضا» در حوزه فناوری و محصولات پیشرفته را بر عهده دارد.

منبع : خبرگزاری ایرنا


منتشر شده

در

اخبار علم و فناوری, تکنولوژی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *