آثار عکاسان منجر به مشارکت آحاد جامعه در مبارزه با کرونا شد

آثار عکاسان منجر به مشارکت آحاد جامعه در مبارزه با کرونا شد

آثار عکاسان منجر به مشارکت آحاد جامعه در مبارزه با کرونا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر افراسیابی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: امروزه عکس جزئی جدا نشدنی از زندگی انسان‌ها بوده و از اهمیت ویژه‌ای در رسانه‌ها برخوردار است.

وی با اشاره به میزان تأثیرگذاری تصویر در مقایسه با دیگر ابزارهای رسانه‌ای عنوان کرد: عکس زبانی بین‌المللی است که به قومیت، نژاد و فرهنگ محدود نمی‌شود.

این هنرمند عکاس خاطرنشان کرد: عکاسان چشمان بیدار مردم هستند که از طریق آثار خود می‌توانند زوایای پنهان جامعه را به تصویر بکشند.

افراسیابی در خصوص نقش هنر و رسانه در آگاهی‌بخشی به جامعه و جریان‌سازی در مسائل مهم کشوری بیان کرد: رسانه‌ها نقش برجسته‌ای در موضوعات مختلفی مانند سبک زندگی، رفتارهای اجتماعی و فرهنگی مردم دارند.

وی تاکید کرد: به این ترتیب جریان‌سازی یکی از مهمترین تأثیرات رسانه‌ها است که می‌تواند ضمن بیان ویژگی‌های راهبردی، علاوه بر اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی، آموزش محیطی را به دنبال داشته باشد.

داور جشنواره سراسری عکس «مدافعان سلامت» افزود: به طور مثال در شرایط کنونی عکس به عنوان یکی از کارآمدترین ابزارهای رسانه‌ای توانسته از یک سو تأثیر بسیار درخشانی در آموزش محیطی داشته و از سوی دیگر سهم ویژه‌ای در انعکاس خدمات کادر درمانی در مقابله با ویروس همه‌گیر کرونا داشته باشد.

افراسیابی تصریح کرد: به عبارت بهتر آثار عکاسان در بیان خدمات مدافعان سلامت تأثیر شگرفی بر نگاه و اندیشه مردم گذاشته و موجب افزایش مشارکت آحاد جامعه در مبارزه با این ویروس شده است.

وی اظهار کرد: در این روزهای کرونایی انتشار تصاویری از پوشش حفاظتی پزشکان و پرستاران و یا کبودی جای ماسک و شیلد بر روی صورت آن‌ها علاوه بر بیان گوشه‌هایی از تلاش‌های شبانه‌روزی مدافعان سلامت، تأثیر زیادی بر روی مخاطبان گذاشته و همراهی هر چه بیشتر آنان را در اتحاد ملی مبارزه با ویروس کرونا به دنبال داشته است.

این هنرمند عکاس بیان کرد: بر اساس آنچه که گفته شد، عکس می‌تواند در همه حوزه‌ها انقلابی به پا کرده و جریان‌سازی کند.

افراسیابی ادامه داد: در این روزها با تلاش مسئولان و کادر درمانی و مشارکت و همراهی مردم و البته به میدان آمدن هنر عکاسی وفاق و اتحادی ملی برای مبارزه با ویروس منحوس کرونا شکل گرفته است.

وی سپس به اهداف برگزاری جشنواره سراسری عکس مدافعان سلامت اشاره و خاطرنشان کرد: این جشنواره علاوه بر تبیین زبانی مشترک در شرایط کنونی، به ایجاد و تقویت زیرساخت‌های کشور در حوزه سلامت کمک می‌کند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *