آثار کرونا بر شرکت‌های فناوری اطلاعات اسپانیازیان‌بار

بورس از فاز ریزش خارج شد/ شاخص به کدام سمت می‌رود؟

 

به گزارش روز سه‌شنبه نشریه « ال اسپانیول »، فراگیری کروناویروس در سراسر جهان و تاثیر منفی آن بر تولید قطعات و منابع موجب شده تا شرکت‌های فناوری و ارتباطات اسپانیا احساس خطر کنند.
با وجود اینکه شرکت‌های فعال اسپانیا همچنان بر لزوم حفظ آرامش تاکید دارند اما شرکت اپل نیز هفته گذشته از افت سوددهی پیش‌بینی شده خود به دلیل تعطیلی کارخانه‌های چینی خبر داد.

به نوشته ال اسپانیول، شرکت‌های فناوری اطلاعات این کشور در شرایط نگران کننده موجود اعلام کردند که در صورت توقف فعالیت کارخانه‌های چینی، حداکثر تا دو یا سه ماه آینده از نظر تامین قطعات مشکلی نخواهند داشت و پس از آن شرایط حادتر می‌شود.

مشکل اسپانیا در بخش فناوری به دلیل وابستگی شدید به کارخانه‌های چینی است زیرا بیشتر آنها در نزدیکی شهر شنژن یکی از کانون‌های اصلی کروناویروس در جنوب شرقی چین قرار دارند.
اسپانیا بدون قطعات صادراتی چین قادر به تولید هیچ محصولی نخواهد بود.

شیوع کرونا در ایتالیا و هم مرز بودن این کشور با اسپانیا موجب نگرانی دو چندان این کشور شده است. بیش از ۲۰۰ مورد شیوع ویروس کرونا در ایتالیا شناسایی و هفت مورد مرگ نیز در این کشور بر اثر ابتلا به این بیماری گزارش شده است. شهرهای واقع در مناطق ونتو و لمباردی در حالت قرنطینه قرار گرفته‌اند و محدودیت‌هایی در مورد بیش از ۵۰ هزار نفر از ساکنان مناطقی خاص که ورود و خروج به آن ممنوع شده، اعمال شده است.

سومین مورد ابتلا به ویروس کرونا که یک توریست ایتالیایی است در جزیره تنریفه اسپانیا تائید شد. پیش از این دو بیمار مبتلا در شهرهای گومرا و مایورکا نیز شناسایی شدند.
پدرو سانچز نخست‌وزیر اسپانیا بعدازظهر امروز (سه‌شنبه ۶ اسفندماه) با حضور مقام‌های این کشور برای بررسی راهکارهای مقابله وکنترل کرونا تشکیل جلسه خواهد داد.۲۰۲۳

منبع : خبرگزاری ایرنا


منتشر شده

در

اخبار علم و فناوری, تکنولوژی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *