آئین افتتاحیه لیگ کتاب‌خوانی دانش‌آموزی استان سمنان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، آئین افتتاحیه لیگ کتاب‌خوانی دانش‌آموزی استان سمنان در آستانه هفته کتاب و کتاب‌خوانی با حضورحسین‌شاکری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان؛ مریم حدادی، معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان سمنان؛ سعید دهقانلو، معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان؛ علی‌اصغر حسنان، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش‌وپرورش شهرستان سمنان؛ محمد مرادی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان و جمعی از مربیان و دانش آموزان برگزار شد.

 سعید دهقانلو معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در این آئین ضمن بیان اینکه لیگ کتاب‌خوانی دانش‌آموزی در شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در سال جاری برگزار می‌شود بیان داشت: امسال لیگ کتاب‌خوانی دانش‌آموزی ویژه دانش آموزان دختر مقطع اول متوسطه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این مطلب که در هر شهرستان ۲۴تیم باهم به رقابت می‌پردازند اظهار داشت: در مرحله نهایی از هر شهرستان یک تیم معرفی می‌گردد و در مجمع چهار تیم یک تیم به‌عنوان برتر استانی معرفی می‌شود.

دهقانلو افزود: کتاب‌های «گلستان ویژه نوجوانان» و «نخل‌ها قد می‌کشند» از منابع مرحله اول و دوم لیگ کتاب‌خوانی هستند.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ترویج فرهنگ مطالعه را از مهم‌ترین اهداف برگزاری لیگ کتاب‌خوانی عنوان کرد.

 دهقانلو تصریح کرد: لیگ کتاب‌خوانی دانش‌آموزی استان سمنان به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و اداره کل آموزش‌وپرورش این استان برگزار می‌شود.

در ادامه مریم حدادی معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان سمنان ضمن بیان اینکه دین مبین اسلام با خواندن آغاز شد عنوان کرد: ما مسلمان هستیم و باید پیرو دین اسلام باشیم.

وی با تأکید بر اینکه تمام وقایع تاریخی توسط نوشتن ماندگار شده است افزود: برای انتقال فرهنگ و تاریخ به نسل آینده به نوشتن نیاز داریم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به این مطلب زمانی می‌توانیم خوب بنویسیم که مطالعه کنیم افزود: دانش آموزان آینده‌سازان کشور هستند و باید در همه زمینه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و تاریخی مطالعه داشته باشند.

حدادی بابیان این مطلب که مطالعه موجب رشد تفکر انسان می‌شود اظهار داشت: بامطالعه مهارت ارتباطی و اجتماعی انسان افزایش می‌یابد.

وی مطالعه را در کاهش آسیب‌های اجتماعی تأثیرگذار دانست و گفت: مطالعه موجب می‌شود انسان‌ها از تجربه‌های دیگران استفاده کند و کمتر دچار معضلات اجتماعی شوند.

شایان‌ذکر است: در این برنامه که به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان برگزار شد از منابع لیک کتاب‌خوانی رونمایی شد و همچنین طی قرعه‌کشی نام مدرسه‌های این شهرستان که قرار است باهم به رقابت بپردازند اعلام شد.


منتشر شده

در

سمنان

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *