درباره حکیمیه شرق استان تهران چه میدانید؟

حکیمیه_شناسی

محله زیبای حکیمیه در منطقه ۴ و شمال شرق تهران واقع شده که از شمال به بزرگراه بابایی، از شرق به جاده تلو، از جنوب به جادهٔ دماوند و از غرب به بلوار احسان محدود می شود
. به دلیل نزدیکی به لواسان از شمال، پارک ملی خجیر از شرق، پارک جنگلی سرخه حصار از جنوب و پارک جنگلی لویزان از غرب هوای پاکی نسبت به نقاط دیگر تهران دارد.

این منطقه در دوره ناصری منزل اول سفر به دماوند بوده‌. میرزا علی نقی حکیم الممالک «چاهک» را خرید، آباد کرد و به نام خود حکیمیه نامید. او پسر میرزا اسماعیل خان یهودی که مسلمان و طبیب محمدشاه و ناصرالدین شاه شد بود. میرزا زین العابدین امام جمعه، حکیمیه را خرید و اینجا مدتی به امامیه معروف شد. او داماد ناصرالدین شاه و فرزند حاج میرزا ابوالقاسم سومین امام جمعه تهران بود و اکنون در آرامگاه خانوادگی سرقبر آقا دفن است. حکیمیه با داشتن دانشگاه آزاد تهران شمال، پردیس فنی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی ، دانشکده های مکانیک و هوافضا و علوم پایه دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، دانشگاه افسری امام حسین، دانشگاه جامع امام حسین، دانشکده حفاظت و بهداشت محیط کار دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه پیام نور تهران شرق از دانشگاهی ترین محلات تهران است.

#حکیمیه_نگین‌_شمال_شرق_تهران
#بانک_اطلاعاتی_حکیمیه
#کانال_خبری_حکیمیه

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *