بیماری های ویروسی معمولاً تا زمان تولید واکسن موثر ریشه کن نمی شوند

بیماری های ویروسی معمولاً تا زمان تولید واکسن موثر ریشه کن نمی شوند
بیماری های ویروسی معمولاً تا زمان تولید واکسن موثر ریشه کن نمی شوند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری،  دکتر مجید شیرانی افزود: احتمال کم شدن شدت قدرت بیماری زایی ویروس و ایجاد ایمنی در برابر آن بالاست و علی رغم نگرانی های موجود، برای مبتلایان در کوتاه مدت ایمنی ایجاد می شود.
وی، تولید واکسن موثر در فاصله زمانی زیر یکسال و دسترسی همگان به آن را بعید دانست و افزود: اما آنچه محرز است، بالا رفتن سطح علمی بشر و تلاش ها برای یافتن داروی اختصاص برای این بیماری می باشد.
دکتر شیرانی افزود: تاکنون داروی اختصاصی برای درمان بیماری کووید ۱۹ وجود نداشته و دارو های موجود برای برخی بیماران ممکن است کمک کننده باشد.
وی اظهار داشت: با کمک یکدیگر می توان امیدوار بود که روز به روز شدت بیماری کمتر شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان یادآور شد: با رعایت نکات بهداشتی و همراهی مردم و مسئولین و دستگاه های حاکمیتی، خوشبختانه چهارمحال و بختیاری با بحران و آسیب کمتری در خصوص بیماری کووید ۱۹ مواجه گردید.
به گفته وی، به طور متوسط میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در استان، ۴۰ درصد متوسط جمعیت کشوری بوده است.
وی تصریح کرد: شدت بیماری زایی و تعداد مراجعین و موارد بستری مبتلایان به کرونا کمتر شده و این نشان دهنده این است که سیستم بهداشت و درمان به خوبی توانسته است بیماری را کنترل نماید.
وی از نکات حائز اهمیت در خصوص مواجهه با اپیدمی بیماری های میکروبی و ویروسی به ایجاد محدودیت ها و توجه به خود مراقبتی اشاره داشت.
دکتر شیرانی ادامه داد: این دو پایه ها و ستون های کنترل و مقابله با بیماری های میکروبی و ویروسی است و با توجه به برداشته شدن برخی محدودیت و ضعیف شدن پایه ی ایجاد محدودیت ها ، توجه و تقویت ستون خود مراقبتی اهمیت دو چندان می یابد.
وی گفت: متاسفانه این درحالی است که برخی از افراد با ضعیف شدن و برداشته شدن تدریجی محدودیت ها نسبت به خود مراقبتی نیز بی توجه هستند.
به گفته وی، با برداشته شدن تدریجی محدودیت ها، خود مراقبتی باید به شکل جدی تر مورد توجه قرار بگیرد.
دکتر شیرانی هرگونه تجمعات انسانی و مراودات خانوادگی و فامیلی را همچنان خطر آفرین دانسته و بر لزوم خودداری مردم از شرکت در تجمعات و برگزاری محافل فامیلی تاکید نمود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در هشتمین روز از اردیبهشت ماه ۹۹ در استان اظهار داشت: از زمان شیوع بیماری کرونا تا کنون ۱۰۹۲ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده اند.
دکتر شیرانی، تعداد افراد نمونه گرفته شده بستری و سرپایی را ۱۶۴۱ نفر اعلام کرد و افزود: طی این مدت ۳۱۲ بیمار از مراکز درمانی ترخیص و یا به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفته و بهبود یافته اند.
وی، تعداد افراد بستری فعلی در مراکز درمانی را ۳۵ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: با مثبت اعلام شدن آزمایشات ۵ بیمار مشکوک طی ۲۴ ساعت گذشته ، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۳۵۱ نفر می باشد.
وی گفت: خوشبختانه طی ۲۴ساعت گذشته ، مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ ، گزارش نشده است و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در استان همان ۲۵ نفر می باشد.

۴۶

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *