پیگیری ایمیلی مشکلات مردم توسط آقای وزیر!

مجله مهر–  بهارستان‌نشین‌ها یکشنبه ۱۴مهر، میزبان «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه بودند. قرار بود نماینده ها از اوضاع خارجی کشور بپرسند، از آقای ظریف جواب بشنوند و بعد بگویند که با توضیحات او قانع شده‌اند یا نه.

محمدعلی پورمختار نماینده مردم کبودرآهنگ درباره اقدامات وزارت امور خارجه برای توسعه قراردادهای اقتصادی ایرانی در سطح جهانی سوال کرد؛ اما آقای وزیر تاکید کرد که ما وظیفه انعقاد قراردادهای تجاری را به عهده نداریم و صرفا تسهیل این اتفاق با بخش «دیپلماسی اقتصادی» این وزارتخانه است. سوال دیگر پورمختار به شکایت عده‌ای از ایرانی های خارج از کشور به خاطر منفعل بودن سفارتخانه‌ها مربوط بود و اینکه در مواردی، شان ایرانی های خارج از کشور رعایت نشده که آقای وزیر گفت مردم اگر ایرادی در رسیدگی سفارتخانه ها دیدند به من ایمیل بزنند، شخصا به این موضوع رسیدگی میکنم.

علی کُرد نماینده مردم خاش از چرایی نداشتن دیپلماسی پایدار با کشورهای همسایه شرق و جنوب شرقی ایران سوال کرد؛ اما آقای وزیر گفت اتفاقا ما روابط خیلی خوبی با همسایه های شرقی داریم.

جلال محمود زاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی هم از سکوت وزارت امور خارجه و به جای دفاع قاطعانه از کردهای مظلوم سوریه صحبت کرد. محمودزاده در مورد اشغال عفرین سوریه و به خاک و خون کشیدن کُردهای سوریه به دست ترکیه گفت چرا  هیچ موضع گیری جدی و قاطعی نداشتید؟ مگر عفرین جزو سوریه نبود؟

و البته هر سه نماینده با توضیحات ظریف و گرفتن قول بهبود شرایط قانع شدند و سوالهای خود را به رای نگذاشتند.


منتشر شده

در

اخبار روز, اخبار سیاسی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *