قیمت جهانی نفت پس از شوک نفتکش ایرانی، از ۶۰ دلار پایین‌تر رفت

قیمت نفت که در اثر بروز حادثه برای نفتکش ایرانی در دریای سرخ به بیش از ۶۰ دلار رسیده بود در ادامه معاملات روندی نزولی در پیش گرفت.

هم اکنون هر بشکه نفت برنت دریای شمال در برابر ۵۹ دلار و ۴۸ سنت معامله می شود که نسبت به روز قبل ۳۸ سنت افزایش داشته است. قیمت نفت سبک آمریکا نیز ۲۳ سنت رشد داشته و به ۵۳ دلار و ۷۸ سنت رسیده است. 

روز جمعه و پس از آنکه خبرگزاری ها اعلام کردند که یک نفتکش ایرانی در دریای سرخ و در نزدیکی عربستان هدف اصابت دو موشک قرار گرفته است، قیمت نفت در بازارهای جهانی دو درصد جهش داشت.

استفن اینز تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «ظرفیت تولید ذخیره نفت همچنان وضعیتی شکننده دارد و آسیب پذیری زنجیره عرضه یک عامل نگران کننده در مورد تمام میادین نفتی خاورمیانه است.»

حمله به نفتکش ایرانی پس از آن صورت می گیرد که در روز ۱۴ سپتامبر تاسیسات نفتی عربستان توسط پهپادهای یمنی هدف حمله قرار گرفت و تولید نفت این کشور به صورت جدی مختل شد. پس از این حمله عربستان و آمریکا در ادعایی واهی ایران را عامل این حمله معرفی کردند. ایران هر گونه دست داشتن در این حمله را قویا تکذیب کرده است.

تنش ها در خاورمیانه به دنبال حمله به تاسیسات نفتی عربستان و هدف قرار گرفتن پهپاد آمریکایی بر فراز آسمان ایران سطح تنش در خاورمیانه افزایش یافته است. در روزهای گذشته اعتراضات در عراق نیز از جمله عواملی بوده که تجار را در مورد تداوم عرضه نفت منطقه خاورمیانه نگران ساخته است.


منتشر شده

در

اخبار اقتصادی

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *