دستور تهیه کیک انجیر و شکر قهوه‌ای

دستور تهیه کیک انجیر و شکر قهوه‌ای
دستور تهیه کیک انجیر و شکر قهوه‌ای

مواد لازم

کره نرم شده: ۳/۴ پیمانه (معادل ۱۵۰ گرم)
شکر قهوه‌ای روشن: ۱ و ۱/۲ پیمانه
تخم‌مرغ: ۲ عدد
اسانس وانیل: ۲ و ۱/۲ قاشق چای‌خوری
آرد: ۲ پیمانه
بیکینگ‌پودر: ۱ و ۱/۲ قاشق چای‌خوری
نمک: ۱/۴ قاشق چای‌خوری
شیر ترش با شیر کامل: ۳/۴ پیمانه
انجیر تازه: ۲ پیمانه، دو نیم شده
شکر سفید: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

۱. فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سلسیوس روشن کنید. کف یک ماهیتابه چدنی با قطر ۲۵ سانت را آرد بپاشید.

۲. داخل کاسه‌ای بزرگ، کره نرم شده و شکر قهوه‌ای را با همزن برقی روی سرعت متوسط حدود ۲ دقیقه میکس کنید تا پف کند. لبه‌های کاسه را به سمت پایین برانید. تخم‌مرغ را اضافه کنید، حدود ۲ دقیقه هم بزنید تا پف کند. وانیل را هم افزوده و هم بزنید.

۳. داخل کاسه‌ای متوسط، آرد، بیکینگ‌پودر و نمک را با همزن سیمی بهم بزنید. همرن برقی را روی سرعت کم بگذارید. به آرامی آرد را به مخلوط توی کاسه اضافه کنید. ابتدا مقداری بعد مقداری شیرترش و هر بار بهم بزنید. ابتدا و انتهای کار با مخلوط آردی باشد. همزدن مخلوط فقط در حدی باشد که مواد با هم مخلوط شوند. در صورت نیاز موادی را که به بالای لبه‌های کاسه رفته‌اند را با لیسک یا اسپاتول به سمت پایین برانید. خمیر را داخل ماهیتابه بریزید. انجیر‌ها را به طور منظم روی خمیر بچینید به طوری که سمت برش خورده رو به بالا باشد. شکر سفید را روی آن‌ها بپاشید.

۴. ماهیتابه را داخل فر گذاشته و آن را بپزید تا روی آن برشته و طلایی شود. یک سیخ چوبی را در مرکز آن فرو کنید اگر تمیز بیرون آمد یعنی پخته است. معمولا حدود ۵۰ تا ۵۵ دقیقه طول می‌کشد تا بپزد. حدود ۲۰ دقیقه بگذارید خنک شود سپس گرم سرو کنید.

منبع:برترین ها

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *